6 slimme tips voor het maken van voertuigadvertenties

6 bruikbare tips voor het maken van de juiste advertenties

Hoe aantrekkelijker de advertentie, hoe groter de kans op een verkoop. Met meer dan duizenden bezoekers per maand op gerenommeerde online portals, vormt dit een uitgelezen kans voor autobedrijven om hun voorraad te presenteren. Het is daarom van groot belang om kwalitatief goede voertuigadvertenties op te stellen. In dit artikel geven we je 6 slimme tips voor het maken van voertuigadvertenties.

1. Uniformiteit in de foto’s

Het eerste wat de bezoeker te zien krijgt zijn de foto’s van de advertentie. Een consistente presentatie geeft potentiële kopers snel een duidelijk beeld van een voertuig, waardoor ze de beste indruk van het voertuig krijgen. Maak dus van elk voertuig dezelfde type foto’s (voor, achter, zijkant links, zijkant rechts, interieur, etc.)

2. Gebruik een rustige achtergrond

Kies voor een rustige, neutrale achtergrond. Dit zorgt ervoor dat de focus volledig op jouw auto ligt en voorkomt afleiding door andere auto's of objecten in beeld.

3. Schrijf een goede titel en beschrijving

Mensen gebruiken gemiddeld tussen de twee en drie zoekwoorden per zoekopdracht. Het is daarom cruciaal om de merknaam en het type te benadrukken. Maak geen gebruik van afkortingen. Mensen zoeken niet naar termen als ‘navi’ voor navigatie of ‘panodak’ voor panoramadak. Als het volledige woord niet in je titel past, plaats het dan in de tekst van je advertentie.

Schrijf de goede titel en snippetbeschrijving

4. Laat eventuele schade zien

Is er schade of zijn er andere zichtbare mankementen aan het voertuig? Zorg dan dat dit duidelijk in de advertentie staat vermeld en dat de schade goed zichtbaar is op de foto’s. Maak een foto van deukjes of krassen. Open en eerlijke communicatie over de staat van het voertuig draagt bij aan een soepele verkoop en tevreden klanten. Bovendien voorkomt dit onaangename verrassingen achteraf.

5. Verrijk je voertuigadvertentie met opties en accessoires

Heb je voertuigen uit het buitenland? Dan kun je met behulp van VIN-informatie de opties en accessoires van het voertuig toevoegen aan je voertuigadvertenties. 

Voeg via de 'Advertentiemanager' in 'Mijn VWE' met één druk op de knop de fabrieksspecificaties (VIN-informatie) toe en aan je advertenties. 

Volg hiervoor de onderstaande stappen:

  1. Ga naar "Advertentiebeheer".
  2. Kies rechtsbovenin voor de optie "Nieuwe Advertentie" voor het aanmaken van een nieuwe advertentie of pas een bestaande advertentie aan.
  3. Bij de stap 'opties en accessoires', klik je vervolgens op de knop "VIN opties".
  4. Na het akkoord gaan met de voorwaarden, worden de SilverDAT VIN-opties getoond.

vin opties aan advertentie toevoegen

6. Zorg voor een schone auto

Zorg ervoor dat het voertuig schoon is; het moet er zowel van binnen als van buiten netjes uitzien. Stralende, kwalitatief hoogwaardige foto's van een nette auto zullen een uitstekende eerste indruk wekken, waardoor de kans op verkoop toeneemt.

7. Bied je occasions aan in de VWE Live Hamerveiling

Kom je na het volgen van deze tips niet van je occasions af, dan kun je je occasions aanbieden in de VWE Live Hamerveiling. Occasions aanbieden via de VWE Live Hamerveiling biedt vele voordelen. Profiteer van een groot netwerk van serieuze kopers uit Nederland en Europa, en een transparant veilingproces met een vast verkooplimiet. Plus, na verkoop staat het geld binnen 24 uur op je rekening. De VWE Live Hamerveiling is hét ultieme platform voor autobedrijven, fleetowners en leasemaatschappijen die snel hun auto's willen verkopen.

Meer weten?

Wij wensen je veel succes met het verkopen van voertuigen via de VWE Advertentiemanager of VWE Live Hamerveiling binnen Mijn VWE. Heb je hier vragen over? Bel +3188 – 893 7001 of mail je vraag naar info@vwe.nl.

Vragen?
Wij staan voor je klaar.

Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact met ons op